tirsdag 6. mars 2012

Chocolate Mousse Cookies

Chocolate Mousse Cookies
170 g mørk sjokolade ( 70% ) eller sukkerfri
2 eggehviter
1/2 dl sukrin
noen dråper m/sitron
1-2 ts. vanilje extract
150 g hasselnøtter

Har du lysere sjokolade så ta mindre sukrin i. Jeg hadde sukkerfri melkesjokolade, og da hadde eg bare en skje sukrin.

Først trenger du eggehvite, helst roms-tempererte for å få best resulat. Miks eggehvitene med en mixmaster. Når eggehvitene begynner å skumme seg opp ( etter cirka 1-2 minutter) Tilsettes sukrin og et par dråper sitron. (eg droppet sitronen)
Miks dette til det er fluffy og fint. (cirka 5 minutter.)
Så tilsettes Vanilje essens. Videre tilsettes sjokolade som du har smeltet, og hakkede nøtter. Legg med røre på en kledd bakeplate (cirka 1 ss m/røre pr. kjeks) De utvider seg litt under stekingen, så ta litt avstand mellom dem.
Settes i ovnen på 175 C i cirka 10 minutter.
Må avkjøles før de spises siden de er veldig blaute når de er varm.


 De ble mye flatere en på bildet i oppskriften jeg fant, men jeg hadde mye mindre nøtter i, for jeg er ikke glad i så altfor mye av det. Men de smakte knallgodt! Og bare 1 karb per stk :)

3 kommentarer:

Lovelavkarbo sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
jeanett sa...

naaaam :D det tror jeg jeg må lage :) klem

Lovelavkarbo sa...

Ja disse bør du prøve:D