lørdag 17. mars 2012

Chocolate Chip Cookies

Disse cookiesene er de beste jeg har prøvd innen lavkarbo!


Ingredienser:

2 egg
150 gr smør
3 ts jbkm
4 ss kokkosmel
4 ss mandelmel 

noen dråper natreen
5 ss sukrin
1 ts bakepulver
1 ss kruskakli
100 gr mørk sjokolade eller sukkerfri (jeg brukte sukkerfri med 5 karbs pr 100 g)
50 gr hasselnøtter

Fremgangsmåte:
Bland alt det tørre i en bolle og rør inn egg, smeltet smør og smak til med natreen. Hakk opp sjokolade og hasselnøtter og ha i til sist. Bruker du en søtere sjokolade (typ 70%) kan du justere ned sukrinen litt. Ta heller litt lite og tilsett mer mot slutten om det trengs.




Bruk en skje og lag halvtykke kjeks. Jeg fikk ca 14 stk.

Stek på 180 grader i 12 minutter.


 På hele røren regnet jeg 13 karbs. Så da kan du dele det på antall cookies du lager.

Jeg hadde rett under 1 karb per stk, men runder alltid opp til 1 :)

Ingen kommentarer: