torsdag 19. april 2012

En utfordring

Den største utfordringen i hverdagen min, er at jeg jobber som kokk. Jeg er omringet av fristelser hver dag, hele dagen. Alt fra god mat, til kaker, desserter, boller og brus.
Når jeg var i mammapermisjon, kunne jeg bare la være å ha fristelser i huset, men det kan jeg ikke på jobb. Så er der jeg sprekker oftest. I tillegg skal man jo som kokk, smake på maten.
Den andre utfordringen min, er å kombinere 100% jobb, mammarollen, husarbeid og trening. Der blir ofte trening nedprioritert.
Jeg må finne en løsning på disse utfordringene. På jobb må jeg bare være sterk. Jeg må prioritere litt anderledes og huske på at trening ikke bare innebærer å svette på et treningsstudio. Det kan man gjøre med forskjellige aktiviteter hjemme også.

Det er spesielt vanskelig å være kokk på IKEA. For lavkarbo alternativene er få. Det blir enten laks eller kyllingsalat liksom. Så man går fort lei.På kveldene har vi kveldsmeny. Enten med kyllinglår, entrecote, svinenakke eller pizzabuffet. Så når jeg jobber sent har jeg jo en fordel der, bortsett fra når det er pizza.

Når jeg jobber tidlig, har vi felles frokost på jobb. Da bugner det av ferske rundstykker, alt mulig pålegg, egg og bacon og mere til. Da pleier jeg å ta med meg lavkarbo knekkebrød, som jeg drukner i pålegg. Og alltid litt egg og bacon vedsiden av. Så der klarer jeg meg veldig bra;)

Sliter du med å holde dietten på jobb?

2 kommentarer:

Mette sa...

Du er flink vennen ! Detta klarer du !!

Lovelavkarbo sa...

Tusen takk snuppa mi :)